Si, por fin, atopamos a "Casa de los Combatientes" en plena Plaza Central de León, antigo acuartelamento militar de Somoza e hoxe centro de encontro e tertulia dos ex-combatentes que durante anos loitaron, primeiro na guerrilla e logo no exército, pola liberdade. As súas paredes son grosas e algunhas fiestras teñen os cristais escachados, mais é un oasis urbán, a temperatura exterior alcanza os 38ºC. O edificio denota un verdadeiro estado de abandono, a falta de presuposto fai que os medios sexan escasos; mais a bondade e os esforzos por non ser esquecida unha etapa histórica tan importante para Nicaragua axudan a que os visitantes sexan benvidos.
Durante horas disfrutamos dos nosos contertulios, coñecidos polos seudónimos de "Oscar" e "Truco", amigos inesquecibles. Eles ensináronnos a outra faciana do sandinismo, lembraron os compañeiros caídos, as feridas de guerra, que hoxe por hoxe e lonxe de ser recoñecidos como feridos de guerra, malviven de traballos temporais e das lembranzas que moitos afogan no ron e no tabaco namentras ven nun vetusto televisor teleseries norteamericanas. Viva Nicaragua Libre!
Uxio, los del FSLN tienen su peculiaridad, pues saben de su historia los que los "jefes" les han explicado y no su historia verdadera.
ResponderEliminarNo sé si has leído, en mi blog, que también estuvimos en la "Casa de los Combatientes" y en otra, unas calles más allá, pequeña y más modesta. Coincidimos con una manifestación entre ellos y los del PLC.
Si puedes, léelo y verás la que se armó.
Un abrazo y a seguir disfrutando de este maravilloso país!
Mercè, una se mis guías fue precisamente tu viaje a Nicaragua y a Guatemala, donde estuve el año 2010, fue esta la manera en que descubrí tu fantástico blog. Nicaragua tiene una historia convulsa y muy complicada, el sandinismo dividido y un vecino en el norte dueño y señor de toda la región.
EliminarCon este panorama ya es difícil de comprender para un nica su país y mucho mas para un chela.
Un abrazo fuerte!
Parece ser el destino de los ex-combatientes: lo mismo pasa en Surafrica y lo mismo pasa en Mozambique a la ingente mayoria de ellos. Ya no son necesarios.
ResponderEliminarPor iso mesmo, un pobo que se esquece do seu pasado non ten futuro. Os sempre esquecidos combatentes tan so lles queda o orgullo de ser o que foron xa que o futuro tan so lle depara morrer no esqucemento. Tan so aqueles que sendo mais cualificados poderan construir un futuro mellor.
Eliminar