4 feb 2012

Frente Sandinista de Liberación Nacional


Si, por fin, atopamos a "Casa de los Combatientes" en plena Plaza Central de León, antigo acuartelamento militar de Somoza e hoxe centro de encontro e tertulia dos ex-combatentes que durante anos loitaron, primeiro na guerrilla e logo no exército, pola liberdade. As súas paredes son grosas e algunhas fiestras teñen os cristais escachados, mais é un oasis urbán, a temperatura exterior alcanza os 38ºC. O edificio denota un verdadeiro estado de abandono, a falta de presuposto fai que os medios sexan escasos; mais a bondade e os esforzos por non ser esquecida unha etapa histórica tan importante para Nicaragua axudan a que os visitantes sexan benvidos.

Durante horas disfrutamos dos nosos contertulios, coñecidos polos seudónimos de "Oscar" e "Truco", amigos inesquecibles. Eles ensináronnos a outra faciana do sandinismo, lembraron os compañeiros caídos, as feridas de guerra, que hoxe por hoxe e  lonxe de ser  recoñecidos como feridos de guerra, malviven de traballos temporais e das lembranzas que moitos afogan no ron e no tabaco namentras ven nun vetusto televisor teleseries norteamericanas. Viva Nicaragua Libre!

4 comentarios:

  1. Uxio, los del FSLN tienen su peculiaridad, pues saben de su historia los que los "jefes" les han explicado y no su historia verdadera.

    No sé si has leído, en mi blog, que también estuvimos en la "Casa de los Combatientes" y en otra, unas calles más allá, pequeña y más modesta. Coincidimos con una manifestación entre ellos y los del PLC.

    Si puedes, léelo y verás la que se armó.

    Un abrazo y a seguir disfrutando de este maravilloso país!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Mercè, una se mis guías fue precisamente tu viaje a Nicaragua y a Guatemala, donde estuve el año 2010, fue esta la manera en que descubrí tu fantástico blog. Nicaragua tiene una historia convulsa y muy complicada, el sandinismo dividido y un vecino en el norte dueño y señor de toda la región.

      Con este panorama ya es difícil de comprender para un nica su país y mucho mas para un chela.

      Un abrazo fuerte!

      Eliminar
  2. Parece ser el destino de los ex-combatientes: lo mismo pasa en Surafrica y lo mismo pasa en Mozambique a la ingente mayoria de ellos. Ya no son necesarios.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Por iso mesmo, un pobo que se esquece do seu pasado non ten futuro. Os sempre esquecidos combatentes tan so lles queda o orgullo de ser o que foron xa que o futuro tan so lle depara morrer no esqucemento. Tan so aqueles que sendo mais cualificados poderan construir un futuro mellor.

      Eliminar